Мұндай қиын уақытта ағзаға қалай көмектесуге болады? Күнделікті тұтынатын тағамға денсаулық пен иммунитетті көтеруге көмектесетін дәрумендерді қосу керек

Мұндай қиын уақытта ағзаға қалай көмектесуге болады? Күнделікті тұтынатын тағамға денсаулық пен иммунитетті көтеруге көмектесетін дәрумендерді қосу керек. Ең өзекті тақырыптарды талқылайтын боламыз.

С дәрумені – жасушаларды еркін радикалдардан қорғайтын күшті антиоксидант. Ол ағзаның қолайсыз факторларға төзімділігін арттырады, ағзаны вирустардан қорғайтын антиденелер мен интерферонның өндірілуін арттырады, толыққанды иммундық жасушалардың түзілуіне қатысады, тамырларды нығайтады. Құрамында С витамині жоғары өнімдер: цитрустық жемістер (апельсин, грейпфрут, лимон), мүкжидек, киви, қарақат, бүлдірген, итмұрын, шетен, қызылжидек, шырғанақ, алма, құррма, ашытылған қырыққабат, брюссель және түрлі-түсті қырыққабат, болгар бұрышы, қызанақ, бидай өсінділері, жасыл жапырақты көкөністер (ақжелкен, аскөк).

А дәрумені – иммундық жүйені еркін радикалдардан қорғайтын күшті антиоксидант. Ағзаның қорғаныс күштерінің белсенділігін күшейтеді, жасуша-фагоциттердің үздіксіз жұмыс істеуіне көмектеседі, шырышты қабықтар мен тері жамылғыларын құрғаудан және жарықтан қорғайды, бактериялармен күреседі. А дәрумені қайда болады? Барлық қызғылт және қызыл көкөністер мен жемістер: сәбіз, асқабақ, қызанақ, тәтті бұрыш, манго, шабдалы, өрік, алма, жүзім, қауын, шырғанақ, итмұрын, шие. Жасыл көкөністер: шпинат, брокколи, жасыл пияз, бұршақ. Шөптер: фенхель, қалақай, ащы жалбыз, қымыздық, ақжелкен және басқалар. Жануарлардан алынатын өнімдер: балық майы, жануарлар мен балықтардың бауыры, жұмыртқа, сүт, сары май, сүзбе, ірімшік. Өсімдік өнімдерінде А дәрумені тек майлардың қатысуымен сіңірілетін каротин түрінде кездеседі. Сондықтан көкөніс салаттары мен винегреттерді өсімдік майымен немесе қаймақпен толтыру керек. Жануарлар өнімдерінде тез сіңетін А дәрумендері болады.

Е дәрумені – жасушаларды еркін радикалдардан қорғайтын антиоксидант. Е дәрумені ағзаның жасушалары мен тіндеріндегі қабыну процестеріне ықпал етеді, жасушалар мен тіндердің қартаюын баяулатады. Е дәрумені бар өнімдер: өсімдік майы (тазартылмаған зәйтүн, күнбағыс, зығыр, жүгері), авокадо, күнбағыс тұқымы, жаңғақтар (бадам, жержаңғақ), печенье, сары май, жұмыртқаның сарысы, бидай өсінділері, сұлы жармасы, жасыл жапырақты көкөністер, бұршақ.

Бифидо және лактобактериялар: қорғаушы-жасушалардың көбеюі үшін олайлы орта құрады, адамның иммундық статусын қалыптастырады, ішектің ауру тудыратын микрофлорасын жояды, ас қорытуға көмектеседі, амин қышқылдарын синтездейді, шіріген процестерді басады, іріңді микробтарды жояды. Қышқыл сүт өнімдері: айран, ряженка, простокваша, таң, қымыз; ашытылған өнімдер: қырыққабат, квас, суланған алма, йогурт. Йогуртта қандай пайдалы бактериялар бар? Йогуртты қаншалықты жиі және қашан қолдану керек? Бұл туралы Президенттік клиниканың дәрігері Гульнар Турдунова  «Тұтынушы таңдауы» бағдарламасында әңгімелейді.